رواية انا لست مجنون الفصل الثامن 8 بقلم بسمله محمد


 رواية انا لست مجنون الفصل الثامن 8 بقلم بسمله محمد


#رواية_انا_لست_مجنون


بارت 8


الدكتور: العمليه نجحت شويه و هيفوق 


.............................................


خالد : صباح الخير اومال فين مازن 


نجوى : مازن زمانه جاي 


خالد ب استغراب: هوا مازن مجاش من امبارح 


نجوى : ايوا مجاش 


خالد بسخريه: لي ليكون جيه ع باله الملاهي ولا يشتري العاب جديده 


نجوى بسخرية هيا لأخرى: لا جيه  عباله يرجع زي ما كان الأول


خالد ب استغراب : اصدك اي 


نجوى: اصدي أن كلها كام ساعه و الاقي ابني مازن بتاع زمان واقف قدامي مازن بتاع زمان اللي مكنش حد عنده الشجاعه يبص ف عينه 

................................................


اسلام: اسراء روحي البيت غيري هدومك و هاتي هدوم ل مازن عشان  نسيت ونا هخلي بالي منه 


اسراء بسعاده : خلاص ماشي. لو سأل عليا قولو زمانها جايه ماشي 


اسلام ب ابتسامه: ماشي 


لتذهب اسراء.. ...بعد مرور بعض الوقت


مازن : شكرا ي اسلام عشان جبتني هنا 


اسلام: بس مش انا اللي جبتك هنا دي اسراء 


مازن ب استغراب: اسراء  اسراء مين 


...............................................

خالد : لازم يموووت فاهمين 


مجهول: فاهمين ي باشا هيموت احنا قدام المستشفى......ليغلق خالد الخط 


.................    ......    ...................






مازن: مترد ي اسلام اسراء مين 


اسلام بتردد: اسراء اسراء خطيبتي


مازن ب استغراب: و هيا هنا لي 


اسلام: هيا انقذتك 


مازن: لازم اشكرها بنفسي .. تاريخ النهارده اي 

اسلام بتوتر فهو لا يعلم ما يقول ..ليأتي الدكتور.. 


الدكتور: عامل اي ي مازن 


مازن : كويس هخرج امتى 


الدكتور: دلوقتي لو تحب ..


مازن : تمام ... ها ي اسلام تاريخ كام النهارده.. 

اسلام: النهارده 29 اخر الشهر 


مازن : يعني أنا كنت في غيبوبه عشر ايام 


الدكتور: مازن احنا في سنه كام 


مازن:2020 


الدكتور: انت عندك فقدان ذاكره .. فاكر حاجا عن الحادث 


مازن .............


لتأتي اسراء .. 


اسراء: مازن تجري عليه و تحتضنه


مازن ب استغراب: انتي مين  


لتنصدم اسراء مما قاله 


اسلام بسرعه: دي اسراء ي مازن خطيبتي 

لتنظر له اسراء بصدمه


اسلام: مازن فقد ذاكرته ي اسراء عشان كدا مش فاكرك ها 

اسراء بتفهم و الدموع داخل عيونها  .. ماشي اسفه ي استاذ مازن 


مازن: ولا يهمك و شكرا ليكي اسلام قالي انك انقذتيني 


اسراء ب ابتسامه: دا كان واجب عليا 


مازن: طب يالله نخرج من المستشفى دي 

بعد خروج مازن و اسراء و اسلام 


اسراء: ماااااازن .. كان شخص يحاول أن يضرب مازن خلف رائسه ولكن أمسكته و لم تقدر على المقاومه


مازن بغضب : ي $*$&&... ليضربهم و  اسلام كان معه .. 


مازن بخوف : اسراء انتي كويسه ليحملها و يدخل اللي المشفى مره اخرى 


اسلام في باله : يمكن تكون فقد الذاكره لكن مستحيل تفقد قلبك ي مازن ..


الدكتور: حصل كسر ف دراعها تقدر تمشي 

ليذهب مازن الي اسراء التي تبكي و يمسح لها دموعها 


مازن : خلاص متعيطيش 


اسراء: اسميل 


مازن بدون فهم : اسميل 


اسراء: لما كنت بعيط كنت تقولي اسميل 

ليحاول مازن أن يتذكر و لكن لم يستطيع


اسراء بخوف عليه : متفكرش ي مازن ارتاح دلوقتي عشان كدا غلط عليك 


مازن : قومي يالله عشان نمشي من هنا 


اسراء: ماشي 


مازن في باله: اي اللي انا عمال افتكره دا 


........................................


كان خالد يحتفل 


خالد بسخريه: اخيرا هخلص منك 


(ملحوظه. مازن و خالد اخوات من الاب )


مازن: هتخلص من مين ي خالد


بقلم/ بسملة محمد


                  الفصل التاسع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×